اخبار خودروخودرو

انتظارات برای ماکسیما 2018

انتظارات بر این بود که ماکسیمای کنونی یک سدان با عملکرد سطح بالا و رقیبی برای خودروهایی همچون چارجر و سدان‌های ب‌ام‌و باشد که متأسفانه چنین پیشامدی هرگز به وقوع نپیوست.

 

نیسان این اتومبیل را در سال 2015 به‌عنوان یک خودروی دیفرانسیل جلو به بازار عرضه نمود؛ اگرچه ماکسیمای فعلی به آن مقداری که مورد انتظار بود از ویژگی‌های اسپرت برخوردار نیست اما شاخصه‌های اشرافی و ویژگی‌های خوبی به نسبت بهای پرداختی در مقایسه با سایر رقبای این کلاس خودرویی، ارائه می‌دهد. از چندی پیش شایعاتی پیرامون ماکسیمای 2018 در محافل مختلف دهان‌به‌دهان می‌چرخد که حاکی از یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای بر روی این سدان جذاب است.

ریزودرشت پلتفرم:
همان‌طور که بیان نمودیم مدل 2018 از پیکربندی دیفرانسیل جلو بهره می‌برد که از مدل قدیمی‌تر وام گرفته شده است.
مهندسین شرکت سازنده تلاش‌های قابل توجهی به جهت افزایش دقت، پاسخگوتر شدن و البته بیشتر نمودن چاشنی رفاه و آسایش انجام داده‌اند؛ این در حالی است که طراحی بنیادین آن با مدل قبلی تفاوت چشمگیری نخواهد داشت.

 

ماکسیما 2018 احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و بهای آن نیز بهتر است که تغییرات چندانی نسبت به مدل 2017 نداشته باشد.
این خودرو احتمالاً چیزی فراتر از یک فیس‌لیفت ساده خواهد بود و می‌تواند یک به‌روزرسانی برای رقابت با خودرویی همچون دوج چارجر باشد.
این بهترین فرصت برای استفاده از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک است که در نیسان پت‌فایندرمشاهده می‌شود، چراکه پلتفرم این دو خودرو با یکدیگر به اشتراک گذاشته شده است و امیدواریم تا شرکت نیسان این مهم را فراموش نکند.
همچنین نیسان می‌تواند از شر گیربکس CVT فعلی خلاص شود و با مجهز نمودن آن به یک گیربکس اتوماتیک معمولی بر جذابیت رانندگی با این خودرو بیفزاید.

سرچشمه قدرت:
احتمالاً در مدل 2018 شاهد یک پیشرانه جدید چهار سیلندر خطی به حجم 2.5 لیتر برای نسخه‌های پایه و همچنین پیشرانه 3.5 لیتری V6 فعلی برای تریم‌های گران‌تر باشیم که می‌تواند نویدبخش حضور این خودرو در کشورمان با موتور چهار سیلندر باشد.
همچنین انتظار می‌رود که نیسان از موتور جدید توئین توربو خود موسوم به VR30DDTT V6 با حجم 3 لیتر در این خودرو استفاده نماید. این پیشرانه اولین بار در اینفینیتی Q50 به کار گرفته شد که انصافاً هم عملکرد تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته است.

 

پیشرانه V6 نسل فعلی قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 354 نیوتن‌متر است که توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و احتمالاً در ماکسیما 2018 شاهد دامنه قدرتی از 300 تا 400 اسب بخار خواهیم بود.
در ضمن قوای محرکه از نوع هایبریدی نیز محتمل خواهد بود.

طراحی ظاهری:
اکثر رقبای حاضر در کلاس سدان فول سایز از چهره دلربایی برخوردار هستند و ماکسیمای فعلی نیز از چهره نسبتاً خوبی برخوردار است اما شرکت سازنده ریسک عدم دگرگونی در شمای کلی خودرو را پذیرفته و تنها نمای روبروی خودرو را دچار تغییرات نموده است که احتمالاً شبیه بقیه مدل‌های فیس‌لیفت شده نیسان در سال 2017 خواهد بود.

 

در مورد کابین هم می‌توان به‌گونه‌ای مشابه سخن به میان آورد.

در پایان با توجه به‌احتمال عرضه ماکسیما 2018 با موتور 2.5 لیتری، امیدواریم تا شاهد عرضه این خودرو توسط نماینده رسمی نیسان در کشورمان باشیم.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن