خودرومعرفی خودرو

رنو داستر 2018 معرفی شد

چند ماه قبل و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، داچیا از نسل جدید داستر رونمایی کرد و اکنون داستر آماده است تا لوگوی الماس شکل رنو را بر بدنه خود ببیند. هدف از ارائه نسل دوم این شاسی بلند ارزان قیمت، بازار خوب این کلاس خودرو در آمریکای جنوبی و آسیاست و میزان فروش در این بازار، تقریبا با فروش در بازارهای اروپایی برابری می‌کند.

جلو پنجره تغییر اساسی نکرده و بیشتر یک به روز رسانی از نسخه قبلی است تا یک طراحی کاملا جدید. توجه داچیا در جلو، بیشتر به چراغ‌ها و سپر معطوف بوده است. چراغ‌های جلو عریض‌تر شده‌اند و بر روی سپر جلو هم یک صفحه نقره‌ای رنگ نصب شده که جنس آن از پلاستیک ضد خش است. در عقب خودرو چراغ‌های جدید به همراه یک دستگیره نقره‌ای رنگ از تغییرات مهم هستند که موجب زیبا شدن نمای عقب خودرو شده‌اند. به علاوه ورودی‌های هوا کناری، جای خود را به نمونه 8 ضلعی جدید داده‌اند.

اما ماجرا در داخل کابین متفاوت است چراکه رنو تلاش زیادی برای ایجاد تمایز بین این دو خودرو یعنی داچیا داستر و رنو داستر انجام داده. از جمله مهم‌ترین تغییرات، فرمان و داشبورد است. به علاوه ورودی‌های تهویه، از حالت مدور خارج شده‌اند و اکنون شکلی مستطیلی دارند. در مقایسه تصویری زیر می‌توانید تفاوت بین داچیا داستر (تصویر بالا) و رنو داستر (تصویر پایین) را مشاهده کنید.

همچنین خطوط کروم رنگ در بخش‌های مختلف کابین دیده می‌شود. هر دو خودرو، از یک نمایشگر مشابه برای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برند که از نسل اول به عاریت گرفته شده و قطعا ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که این سیستم به صورت استاندارد برای همه نسخه‌ها عرضه می‌شود و یا اینکه باید آن را به عنوان یک آپشن سفارش داد.

رنو داستر 2018 معرفی شد

رنو تغییری در قوای محرکه داستر اعمال نکرده و همان موتور 1.6 لیتری 115 اسب بخاری وظیفه نیروبخشی به خودرو را در هر دو نسخه 2*4 و 4*4 بر عهده دارد. به علاوه شما می‌توانید از میان جعبه دنده‌های دستی و CVT یکی را انتخاب کنید. البته اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، رنو یک موتور 2.0 لیتری دیزلی با 145 اسب بخار قدرت را هم در مقابل شما قرار خواهد داد. این نکته را در نظر بگیرید که نسخه دیزلی به 3 نمونه متفاوت تقسیم می‌شود که موتورهای 85 و 90 تنها به صورت دیفرانسیل جلو و نمونه 110 dCi به صورت سفارشی با سیستم چهار چرخ متحرک قابل خریداری خواهند بود. همچنین نسخه 110 dCi دیفرانسیل جلو می‌تواند به جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه مجهز شود.

از یاد نبرید که در دو سال اخیر، رنو نسخه پیکاپ یا وانت داستر را در آمریکای جنوبی به فروش رسانده و احتمالا این تغییرات در نسل جدید هم اعمال خواهند شد.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن